Skupina Komerční banky se dlouhodobě věnuje inovacím a podporuje projekty, které napomáhají odpovědnému přístupu k životnímu prostředí a společnosti. Jedním z aktuálních je i módní přehlídka designerské značky LAFORMELA, na níž bude představena kolekce PURE z recyklovaného CO2. Ta je příkladem, že inovacemi se dá světu pomoci snížit množství CO2 v ovzduší. LAFORMELA svou novou kolekci vzniklou pod taktovkou módních návrhářů Miroslavy Kohutiarové a Antonína Soukupa představila 10. října v karlínské Hauch Gallery.

Komerční banka dlouhodobě hledá cesty, jak podporovat pozitivní přístup k životnímu prostředí a jak snižovat množství CO2 v ovzduší. Jednou z cest může být i technologie LanzaTech, která dokáže proměnit oxid uhličitý v atmosféře na ethanol, který následně slouží k výrobě dalších materiálů. Proces zachycení a recyklace uhlíku z atmosféry je inovací, kterou díky LanzaTech využívají letecké společnosti, výrobci produktů péče o domácnost a nyní i textilní průmysl. Vyrobené vlákno má vzhled, vlastnosti i funkčnost blízké polyesteru. Z tohoto vlákna LAFORMELA s podporou od Komerční banky zhotovila novou PURE kolekci oblečení.

„Nová éra bankovnictví je i o přinášení nových ekologických technologií na český trh. Součástí naší ESG strategie není pouze podpora úspor v budovách, podpora obnovitelných zdrojů či jiných projektů, ale právě také vynášení zajímavých nápadů na světlo světa, které umožňují podívat se na ekologii z nějakého nového pohledu. Podporou kolekce PURE od LAFORMELA chceme světu ukázat, že změnu můžeme iniciovat i malými každodenními kroky a že recyklace CO2 může být stylová,“ říká Jitka Haubová, členka představenstva a provozní ředitelka KB odpovědná za agendu udržitelnosti.

Kolekce oblečení Laformela z recyklovaného CO2

Kolekce oblečení vznikla z odhodlání ukázat, že se inovacemi dá světu pomoci nejen méně emitovat množství CO2 do ovzduší, ale efektivně ho snižovat. Tvůrcem konceptu je Product Design Hub IMMINENT, kreativu zajistila agentura DDB, mediální podporu zajistilo PHD a samotnou kolekci navrhli zakládající designéři československé módní značky LAFORMELA Miroslava Kohutiarová a Antonín Soukup s uměleckou supervizí Jana Grombiříka. Jako hlavní zdroj inspirace jim přitom posloužil samotný materiál.

„Práci s tímto inovativním materiálem vnímáme jako nový začátek v naší tvorbě a jsme rádi, že díky spolupráci se strategickými partnery, jako je Komerční banka, můžeme kreativitu a inovativní přístup v módě přinést široké veřejnosti,“ vysvětluje Antonín Soukup.

Součástí kolekce jsou nepromokavé kabáty, elastické overaly, pružná trika a roláky, ale i saka nebo například elegantní kalhoty představené v kombinaci se sportovní vestou. V kolekci nechybí sukně ani šaty. Pro tuto příležitost LAFORMELA mimořádně vytvořila i pět pánských outfitů, unisex kabelky a jeden pár vysokých bot ve spolupráci se studentem UMPRUM Alešem Hnátkem. Nedílnou součástí spolupráce se stala také limitovaná edice unisexových trik.

Pět různých materiálových struktur, se kterými LAFORMELA pracovala v omezeném množství, vzniklo ve dvou barevných provedeních – bílé a černé, vždy s jemnými akcenty červené, která symbolizuje firemní barvu Komerční banky.

„Na barevnost navazuje také koncepce kolekce, jejíž skladba postupně přechází z černé do bílé. Tento přechod je ukázkou chemického procesu, pomocí kterého materiál vzniká, kdy se plynový odpad přeměňuje na čistý vzduch,“ dodává Antonín Soukup.

Dalším ESG projektem Komerční banky jsou například ekologické platební karty v mnoha barevných provedeních vyrobené ze 100 % recyklovaných plastů, kterou obdrží každý, kdo si u KB zřídí účet, ať už osobní či podnikatelský. KB momentálně zkoumá, zda by se karty v budoucnosti daly vyrábět s pomocí technologie LanzaTech z přebytečného oxidu uhličitého v atmosféře.